KAMU YANG SUKA SAYA

09 Disember 2011

Berangan Bukan Kena Bayar Duit Pun (^_^)

"Kehidupan lebih sempurna jika kita berasa bahagia"-Alin Marlini

Ada rumah? Tapi masih duduk rumah mak...

Sayalah orangnya itu. Bak kata Encik Suami, masih tidak puas tidur bawah ketiak mak! Memang betul pun..T__T

Rumah mak cantik. Rumah saya belum cantik. 

Bila buat entri rumah mak, rasa jeles plak..ni jeles positif. Rasa macam nak cantik jugaklah rumah sendiri. Mak...pinjam uang boleh? :)

Semua orang sukakan rumah cantik kan? Bukan untuk ditunjuk-tunjuk tapi untuk kepuasan diri sendiri. Bak kata pepatah "Alah membeli..menang memakai". Tapi saya belum menang apa-apa contest lagi..macamana nak membeli..tet!!!
Berangan itu sangat penting dalam hidup saya. Tak dapat tak kempunan pun. Angan Mat Jenin. Bilalah sofa saya ni nak sampai. Dah karam kot..hehehehe..kalau ruang tamu saya tu..biarlah ala-ala gini. Sempoi. Tapi nak tukar kaler sofa tu kaler kelabu kot. Kalau putih alamatnya kesekejapan jek jadi belacan.
Cuba berangan tidur di katil nan empuk ini bersama Encik Suami. Pehtu ada ekon. Tet! Sampai ke sudah tak bangun-bangun kot. Bestkan? Katil impian inilah salah satu sebab kami tidak tinggal sepenuhnya di rumah kami.
Ini aksesori tambahan buat dapur saya :) Cantikkan bowl warna-warni tu..bila sorang budak kenit tu datang..habih dilambung macam bola..
Aah! lihat bilik air itu..Nyaman sekali. Bermandi-mandi dalam tab tu sambil berangan nak jadi orang kaya. Pepss! Tak payah pergi Sunway Lagoon. Boleh berenang-rengan bersama Balqis & Qayyum. Jimat.
Aduh! Alangkah tenangnya duduk di sofa empuk itu sambil baca novel kegemaran saya kan? Berangan jika ada ruang dalam bilik saya untuk shelves book.
Berangan lagik untuk buat ruangan picture wall di ruang tamu atas. Sweet kan? Kalau kamu mahu lihat wajah comotan saya..sila naik ke ruangan atas. Berangan okay (^_^)

Sekian sahaja angan-angan saya untuk hari ini ye. Berangan tak pe..bukan kena bayar pun :)

21 ulasan:

Rozita berkata...

Hahaha... akak suka angan angan awak tu.. classs !

mama maman berkata...

kita pun suka berangan.. hhhaaa.. cantik2 impian anda.. tp fikir2 banyak belanja tuh kannn.. aduhai.. berangan je la kannnn

kakchik@ella berkata...

Best la angan2 dan impian Arlin ni. KC doakan agar menjadi kenyataan.

ibh berkata...

Ya..berangan tak kena bayo..Hahahhaa..sue juga ada wat n3 pasal berangan ni mlm tadi...Duk boring sorg2, kompem berangan..N3 tu sue post tuk auto publist mlm ni ya..kikikiii...Berangan ni sgt best tau...Ngeeee

Ati Masrif berkata...

kak ati selalu gak berangan
nak tukar kabinet dapur yg
warna putih dan penuh ke siling :)

ratusiput berkata...

kalau berangan pasal rumah ni mmg tak akan berkesudahan.ade je nanti nak buat pas satu..satu.ehehe.tp ratu mmg suke berangan sbb kdg2 kalau kita tak dpt miliki menda tu...tp bila berangan pun dah ble beri kepuasan pd diri sendiri.

atuk berkata...

Assalamualaikum Alin

mak hai...
katil tu penuh dgn bantal...hehe

moga tercapai apa yg dihajatkan
Insyaallah

Wassalam

~~zAnAfAhMi~~ berkata...

Hari2 berangan, hidup jd indah.....x dpt pun takpe..

Pia berkata...

"alah kalau dok mandi manda berendam dlm tab tu tak yah berangan2 nak jadi kaya sbb tu mmg gaya bilik air org kaya tu...hehhe..akak pun selalu berangan gak..tp mmg sah angan akk ni tk kan jadi kenyataan..."

eni osman berkata...

kann...bukan nak kena bayaq pun...kann...he he..
Alin mcmana nak masukkan iklan nuffnang utk header mcm yg alin buat tu...maksud kak eni letakkan iklan tu dibawah header gambar kita...dah try...tak boleh pun...
klik2 utk nuffnang alin...tiga2 sekali...nak support kawan2...yukk...:)

.: iEyLa :. berkata...

fuhh..terbaikla..
yg paling best katil tu la..hikhik

Izan Ishak berkata...

berangan mmg syok kak alin. izan doakan impian akak jadi kenyataan satu hari nnti ye!

Pakaian Muslim Formal berkata...

salam kenal,,sukses yahh dengan postingan nya

adarnadzmie berkata...

alin... syokk juga klu dapat berangan ni... ilang stress...ahakkk...

e.l.i.z.@ berkata...

mmg terbaikkk kakkkkkkkkk...semua lawa²..sempoi...bilik air best tuuuu..berendam 3,4jam la gamaknya hihihi

Chenta Eyfa Najibrz berkata...

Moga angan2 lin tu akan jadi kenyataan gak..kot dah jadi kenyataan jgn lupe invite akk ea tgok hasil angan2 lin tu..hehehe

mama tim berkata...

btul tu berangan pon best tau..
org kata berangan sebenanya ialah cita2 kita tau..so sblm cita2 tu termakbul kenala verangan dulu..

♥AienNajwa♥ berkata...

waaa..nak berangan jugak la..tapi mmg dah lame berangan nak rumah bagai istane..wah ! ~~ tak hengat gitu..hehe..

delour berkata...

sy suka berangan part wardrobe kak..alangkah best klu wardrobe blik sy tu ala2 wardrobe peris hiltonnnn=P koyak poket kuuu...

ieda berkata...

alooor yg kat dlm tandas tuu sweet sgt2 ... idaman akak jugak tuu dik !! :)

aanie berkata...

takpe, semua yg berjaya tu berangan jugak mula-mula...hehe....nak berangan jugak la...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...