KAMU YANG SUKA SAYA

18 Julai 2011

Tips Untuk Kuruskan Badan

Satu hari yang sepi...
Saya ditanya oleh adik manis ini Alin Fazleen


Berat : 49 kg
Tinggi : 160 cm
BMI kata berat kurang berat.
Size Baju : S @ M
Size Kasut : 5 @ 6

Tapi demi menjawab soklan Alin Fazleen.. Kak Alin bagi tips ye...Sila Jangan Gelak hokey!

Cara-cara nak kurus badan macam Alin Marlini :

- Bila breakfast berat, lunch tak payah makan lagik..
- Bila lunch berat, dinner tak payah makan. Kalau nak makan jugak..makan sebelum pukul 8. Selalunya saya balik keje jek terus terkam tudung saji. Mak masak sedapp!! ^_^
- Bila menikmati makanan..jangan makan bersungguh-sungguh. Makan dengan hati yang tawar. ahakss...pasti kurang selera kan?

Kak Alin bukanlah pendiet tegar. Kak Alin makan apa jek. Cuma mungkin rangka badan Kak Alin jenis kecik tu lambat membesar. Mungkin belum masanya lagi kot...Okay tak jawapan Kak Alin wahai Alin Fazleen ?

12 ulasan:

aanie berkata...

untungnya org yg rangka kecik ni kan?? susah nak gemuk....hehe..

NM02 berkata...

hamboi.. glakmer la yu.. sampai ada yg minta tips utk kuruskan badan.. caiyokkkk.. *__"

makdara TERdiva berkata...

hy alin,
kalau hari2 MDT dpt mkn masakan mak kompom tak leh dah nak kuar pintu rumah..huhu

Rozita berkata...

tips bagus tp payahnya nak ikut kan...waaa..

alin berkata...

waahhhh..kak alin buat gak entry ni..maceh kak...:) sy ni pantang tgk makanan, sure masuk mulut..hehe..

Fieza79 berkata...

hehee..sama la kan fieza pun ramai yg mintak tips mcm mana kurus...dh ckp tkde petua apa..mmg dh mcm ni kan...?

ziana berkata...

Tima kasih Lin noh..masalahnya nak disiplin tu yg susah

IDAZS berkata...

bertuahnya orang rangka kecik nie. saya keturunan rangka besar dan badan cepat kembang. jadi memang kena berdiet juga untuk kurus, sob-sob

munna berkata...

untung badan rangka kecik mcm alin ni..susah nak gemuk...

abah khalisha berkata...

untunglah ada org masakkan..abah selalu blk keje masak siap2 baru mandi, sembahyang..tu pasal skrg perut dah maju sikit ke depan..hehhee.

Yan berkata...

akak buat cam alin gak..tapi tak menjadi pun..hee

Alin Marlini berkata...

kawan-kawan : badan belum nak gemoks...
tapi bila dah rasa gemoks kenalah diet skit...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...