KAMU YANG SUKA SAYA

12 Julai 2011

Makanan Orang Demam

Bila tak sihat ni..tekak jadi tak sedap..kepala jadi mengong..dari kat opis lagi otak saya berlegar-legar nak makan Bubur Nasik. Dalam keadaan yang tak berapa sihat..saya gagahkan diri nak masak Bubur Nasi.

Bila sampai rumah jek..terus terkam dapur. Tengok ada beras, ada halia...cukuplah tu...janji dapat makan Bubur Nasik.

Jemput mamam semua...makanan orang demam...

Masak Bubur Nasik ni idoklah susah sangat...cuma nak tunggu Nasi Jadi Bubur je yang lambatnye....



 Sempat lagi berpossing ye wahai Cik Bubur Nasik...

 Nasik Dah Jadi Bubur akhirnya....

tak lengkap rasanya makan Bubur Nasi jika tiada Sambal Ketuk. Nipun Encik Suami yang tolong tumbukkan cili padi. Saya dah kurang tenaga.

Jemput mamam!Inginkan resepi Bubur Nasi + Sambal Ketuk..SILA KLIK SINI!

16 ulasan:

MiaWawa berkata...

akak mcm tw je mia dmam.. hehe.. ske2..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine berkata...

ala cian nye akak saya sorang ne.. dmam yerk.. jgn lupa makan ubat ye kak :)

eni osman berkata...

salam alin...ok lagi tu kalau org sakit ada selera makan...macam anak kak eni ni...badan saja penuh campak..mulut masih aktif pok pet dgn mengunyah...aktif duk melompat lompat lagi....he he...anyway sambal ketuk tu mcmana ye...

p/s:maih duk tunggu entri wedding dan gambar wedding adik alin tu...:)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ berkata...

amboii...
lazat nampak...

ziana berkata...

SEDAPPPPP sangat bagi org sihat..Ok la kot bagi orang sakit..

Nieza Ishak berkata...

uwaaa syedapnya .......
teringin pulak nak makan ...

makdara TERdiva berkata...

MDT kalau takde selera mesti nak makan A&W..eh!

semoga cepat sembuh! ni mesti demam kenduri aritu tak abes lagi kan???

Mamachia berkata...

demam kah Alin?..moga cepat sembuh iya..
sedap nampak bubur tu..tapi belum pernah makan sambal ketuk tu..apa rasanya?

Alin Marlini berkata...

Mia : kita serupa

Top : huhuhu..sampai nak termuntah makan ubat ni

Kak Eni : rasa dia pedas2 kak..sedappp..enty psl kawin tungguuu..tgh edit gmbr..

Kak Ziana : simple jek..tekak takdek selera

Ceroi : sila makan..

Nieza : sila buat ek..

MDT : hahahaha..kakak pengantin yg demam..pengantin steady jek

Mamachia : mekacih. rasa dia pedas2..sesuai makan ngan bubur atau nasik panas..

My Little Diary berkata...

masa saya kecik2 bila demam, mak mesti buatkan bubur nasi tu...
rasa memang tak sedap, maklumlah org demam kan!
tapi laa ni dah tue.... bila demam, nak cari yg sedap2 ajer...hehehe

alyrds berkata...

tak pedas ke sambal ketuk?

Muhammad Burn berkata...

Smoga cepat sembuh. bila demam ni, kalau ada org ambik berat, memang rasa dihargai...

MamaAiman berkata...

sedap juga nampak..dah sihat?moga cepat sembuh :)

.: iEyLa :. berkata...

uhuk2...mcm thu2 je saye demam...
nk share sket bole kak??hihi

Sofya berkata...

saya suka bubur nasi.. tapi bila dalam umah ni sy sorang ja mkn.. alamatnya yg di kedai lagi senang..he3 tapi menarik la nampak bubur nasi awak tu.. kejap ek nak tgk resipi jap

Ummi Talhah berkata...

mmg terliuq jugak walaupun menu org dmamn daaa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...