KAMU YANG SUKA SAYA

23 Disember 2009

Ikan Mackerel aka Sardin

Beberapa minggu lepas aku p ikut Encik Suami ke Jaya Jusco One Utama. Katanya nak beli barang2 nak wat sushi pasal ada party kat opis dia. Tapi x sempat nak amik gambar sushi yang dia buat pasal pepagi buta dah kelam kabut preparing bahan2..so next time aku cuba bagi bahan2 nak wat sushi roll ek. Sambung balik, sambil Encik Suami cari mencari bahan2 nak wat sushi tu aku pun sibuk usher2 barang2 yang memang tak ader setakat kat The Store ke...Econsave ker..Mydin ker..seronok..macam2 ada..tengok punya tengok aku terpandang seekor ikan yang dinamakan Mackerel @ Sardin yg sizenya besar. Selalu aku tengok dlm tin sardin je ler. Aku ni suker makan sardin gak tapi ikan mackerel lah..tak kiralah ada orang ckp macam2 psl sardin ni..aku telan gak. So, disebabkan jakun seumur hidup aku tak pernah nengok Ikan Mackerel sebesar tu selalu dlm tin ciput jer sizenya. Aku pun suruh Encik Suami beli..sekor 5 hengget. Mahal ker? Maklumlah aku tak biasa beli2 ikan dan tak taupun harga mahupun jenis ikan2 ni..hehehehe..makan taulah. So, bila balik tu aku pk punya pk nak masak aper Ikan Mackerel ni..sambil2 search kat internet. Tak banyak orang tau rupernya pasal Ikan Mackerel ni. So, akupun masaklah masakan kegemaran aku..Ikan Mackerel goreng cili padi fabulous....layann....



nampak sedapkan..sangat perasan..resepi sila klik sini

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...