KAMU YANG SUKA SAYA

01 Ogos 2012

Kereta Warna Merah

Dihari jumaat minggu lepas, semasa dalam perjalanan pulang ke rumah. Di jalan raya di Sungai Buloh, Selangor. Kelihatan kereta merah menyala membahang di jalan raya itu. Semua mata tertumpu pada kereta itu sebab itu kereta luar biasa. Tiba-tiba dalam hati rasa bangga bila lihat pemandu tersebut. Bangga dengan bangsa sendiri. Bangga lagi pabila pemandu itu memakai baju melayu. 

Orang sedaerah saya mampu pakai kereta merah itu. Tentu bagus perniagaan dia. Kereta merah itu adalah kereta idaman Firhan Qayyum. Kalau tanya, kereta apa Adik nak beli bila besar nanti. Pasti jawapannya kereta merah itu. Besar sungguh harapan anak saya yang sorang tu. Kalau Babah Adik banyak duit, tak payah tunggu besar. Sekarang pun boleh beli. Ngeh!Ngeh!Ngeh!Doa saya semoga impian anak saya yang sorang ni akan tercapai.  

Nak tau kereta apa?






Kereta merah inilah kereta impian Firhan Qayyum. Kerja sampai hujung nyawa pun takkan dapat. Tapi itu semua kerja Allah. Selagi Dia di hati kita, apapun akan tercapai. InsyaAllah.

22 ulasan:

.: iEyLa :. berkata...

I.Allah...kalau usaha xmustahil bdk encem tu dapat nanti kak... :)

:: Mrs.Eady :: berkata...

insya Allah :)

kakchik@ella berkata...

KC pun teringin gak. hahaha.

Chenta Eyfa Latieyfa berkata...

hahaha..leh geng dgn syafiq ar..suke sgt dia kete nih.

eja samad berkata...

xmampu nak memilikinya :)

Mak Lagenda berkata...

Angah anak kedua mak tu pun bercita2 tinggi cam ni jgk. Kalo nmpk umah beso,dia kata nnt beso dia nak beli umah camtu utk ibu

klu nmpk keta beso, nnt beso nak belikan utk ibu. Ha ha ha..

p/s: wlupun itu hnya angan angan dia,but ibu yg mendengar ni pun dah ckp membahagiakan..

whitecappuccino berkata...

memang ummmmmpphh! kereta merah ni.

mama maman aka yana berkata...

Insyaallah.. jika rezeki ada la nnt.. :)

anak mama pun minat keta tuh.. hehehe

ibh_sue berkata...

Alaaaa. Keta idaman sue jg. Tp ble verangan ja la. Heeeee

❤Kamsiah❤ berkata...

berangan tak salah..:)

eB berkata...

auntie pn sm la...
^____^

QA's ~ mamapapa berkata...

eheheh!!!anak saya EEchaa panggil kete ni kete FEWEEWEE :D

adarnadzmie berkata...

bestnya klu dpt keter mcm tu kan... moga impian qayyum tercapai...:)

Alin...akak sihat2 jer...tq dtg blog akak tanya khabar...hehe...

ieda berkata...

insyaallahh dikk
doa itu perlu
yg tentukan allah
nak apa sahaja
ada usaha pasti ada'
kalau tidak jgn putus asa
x dpt beli
test drive punn jadilah kan ;)

Kak yon berkata...

insyaallah..kalau itu rezeki qayyum..dapatlah dia..

suweet kiwee berkata...

waa hebattt ^^

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) berkata...

kena usaha kuat tue

diana berkata...

suka yang warna hitam..:)

bdk johor berkata...

Peh!! kalau bawak balik kampung.. terbeliak mata tok penghulu.
Hahahaha..

My Little Diary berkata...

kereta mewah mmg best...

tapi kalau adik qayyum pakai kereta tu, mcm mana mama & daddy nak tumpang bila dah tua nanti...kereta tu bukan bole naik ramai2 pun...hehehe
just my two cents opinion

Izan Ishak berkata...

mana tahu rezeki qayyum dpt pakai kereta merah yg hebat tu bila besar nnti kan... ameen...

akubiomed berkata...

Kereta idaman setiap lelaki tidak kira yang kecil atau dewasa.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...