KAMU YANG SUKA SAYA

24 Julai 2012

Salam Ramadhan

Assalamualaikum semua dan Salam Sejahtera.

Dah nak masuk 4 hari kita berpuasa. Alhamdulillah setakat ni anak-anak saya, Balqis & Qayyum masih berpuasa penuh. Masa darjah 1, Qayyum berpuasa awal dan hujung jek tapi tahun ni..harap-harap penuhlah. Balqis pulak..takde masalah bagi dia.

Tapi dugaannya Qayyum berpuasa..masyaAllah...sayalah yang kena banyak beralah dan bersabar. Bila time sahur, kena bersuap. Pasang tv, bukak chanel kartun...berselaralah dia makan. Bukan takat tu je...kalau mood merengek-rengek dia sampai...kena pujuk makan dalam bilik. Adohyaiii...anakku yang seorang ni...tapi dek kerana mahu dia memaham erti berpuasa..layan jek..

Bila time nak berbuka plak...asyik haus..haus..puaslah pujuk. Diamnya sekejap jek. Nak air sirap..air ribena bebagai..saya sediakan...janji dia bertahan.Tapi saya memang solute ngan dia..seingat saya zaman saya umur 8 tahun...bukan penuhpun puasa..hehehehehe...tapi saya harap Qayyum akan berpuasa penuh.

Sedihnya, saya masih tidak berkesempatan nak sembahyang terawih tahun ni. Keadaan diri tidak mengizinkan. Harapan dan terus mengharap...agar Ramadhan kali ini lebih baik dari terdahulu.

Selamat Berpuasa kawan-kawan :)

12 ulasan:

.: iEyLa :. berkata...

hihi..budak encem pose..
good boy!!!

:: Mrs.Eady :: berkata...

salam ramadhan :)

Chenta Eyfa Latieyfa berkata...

alahai manjew nyew c qayumm..hehehe..saborkan jek lin.

adarnadzmie berkata...

bagus qayyum... jgn tinggal posa yer...hehe...
Adam masa darjah satu pun tak tinggal posa jugak... akak x paksa sgt dia masa tu...adam jer yang nak posa... tak per alin bagi galaKkan pasti qayyum boleh punyer...:)

SELAMAT BERPUASA BUAT ALIN SEKELUARGA DARI AKAK SEKELUARGA...

Mak Lagenda berkata...

masa bulan puasa ni kan, kesabaran kita selalu diuji dgn kerenah anak2 yg baru belajar pose ni kan.

Sama la mcm anak mak tu hah. Dah beso pun dok la asyik tnya lg berapa jam nak berbuka.

Si anak dara tu, smbil lembik mintak simpati si bapak..berdukung bagai! Alahai..

Chekgu Azrine berkata...

selamat berpuasa ye alin..

diana berkata...

saya pun tak solat terawih kali nih..solat 4 rakaat pun kadang2 buat saya termengah2.perut dah makain besar..hehehnikan pulak nak solat tarawih.siap2 suami kena usung saya keluar masjid nanti..muahahah

eni berkata...

salam ramadhan utk alin dan keluarga juga..moga sentiasa didalam rahmatNya...xoxo...

gadisBunga™ berkata...

takpe awak...terawih sendiri pun boleh...lagipun tak wajib kan. kesihatan diri lebih patut diutamakan.

take care eh. :)

kasihredha berkata...

Selamat bpuasa ye Alin :)
alala Qayyumm...biasa le anak2 usia mcm ni kan.

Myra Jay berkata...

Takpe pelan2 ye kak, at least Qayyum mau berpuasa ;)

Izan Ishak berkata...

macam2 kerenah anak2 ni kan kak alin. auntie doakan qayyum puasa penuh ye thn ni...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...