KAMU YANG SUKA SAYA

24 Februari 2012

Apa Yang Menarik di Tanah Abang?

Hari pertama di bumi Jakarta. Sudah 3 kali saya ke Jakarta. Kotanya tetap begitu.

Usai breakfast kami terus ke Tanah Abang, Blok A & B. Kali kedua saya ke Tanah Abang. Diberi masa sampai kedai tutup. Ngeh!Ngeh! Kedai-kedai kat Tanah Abang tutup jam 5 petang. Sangat gumbira kaum hawakan? Tapi kami ada bodyguard yang setia menanti...

Tanah Abang ni ada 8 tingkat. Dan lebih tersusun berbanding Pasar Baru di Bandung dan Mangga Dua di Jakarta. Tempatnya pun luas dan nyaman. Dan sangat tidak selesa buat sesiapa yang bawak anak-anak. Tak sesuaiiii...sebab nanti bebudak akan cepat boring plak.

Apa yang ada kat Tanah Abang tu? Ya!Ampun...mak bapak jek tak jual. segala macam ada kat situ. Dari lantai 1 hingga lantai 7 semuanya ada. Jubah, telekong, kain pasang, kain baju, baju tidur, tudung, kasut, beg & assesori...segalanya ada. Larat dengan tidak je nak round2 Tanah Abang tu...Tingkat 8..tempat makan..tapi kami tak makan pun sebab rasa lain macam makanan kat atas tu....dah penat shopping mana sempat nak makan kan...:)
Breakfast saya :) tu pembuka selera jek...belum +++ makanan yang lain. Niat dalam hati..satu hari nak buat jugak kek kismis yang tak pernah pas saya buat....
Lepas breakfast..kami lepak-lepak dulu.. 

Kain lace kat Tanah Abang punyalah banyak....semuanya cantik-cantik belaka. Tapi kali ni..hati saya tidak terusikpun ngan kain-kain lace yang cun lagi murah ni sebab yang beli tahun lepas pun tak jadi baju lagik.

Model tambahan :)
 
 Jubah-Jubah kat Tanah Abang memang trendy. Semuanya menawan sediakan ongkosnya aja ya buk...
 
 Jubah untuk kanak-kanak. Tapi saya tak belipun jubah ni sebab semuanya style ada tudung sekali.
 
Yang ni temankan bos yang nak kawin tak lama lagi mencari doorgit. Tak banyak rupanya kedai-kedai doorgift perkahwinan kat Tanah Abang ni. 
Jubah yang sedang top kat Malaysia sekarang kan? Murah jek kat sana...masih berbaloi jugaklah kalau belanja..
 Kedai blaus yang memang cantik-cantik belaka tapi sayangnya tuan kedai tak peramah. Disebabkan malas mau berjalan lagi..terpaksa tadahnya kesombongan tuan kedai tu..
Kami bergambar bersama bapak yang jual seluar-seluar slack dan skirt2 wanita yang cantik-cantik lagi nan murah. Memang banyak pilihan. Tu sebab berada di Tanah Abang kena bawak banyak ribu...hehehehe
Tudung bawal yang ada bunga-bunga kat atas kepala tu memang murah kat sini. 1 pcs dalam rp60,000 (RM16). Habislah tukang jual ni marah kat saya.
 Meninjau-ninjau apa yang patut...nampak tu bodyguard kami...bukan yang baju batik tu ek...hehehe..
Hasil borongan kami di hari pertama. Itupun rasa macam tak cukup jek...hehehehehe...Bagasi purple tu baru beli tau. Siap kena tegur ngan ibuk di Tanah Abang sebab beg sedondon ngan baju. Ahaksss!!!

 Ini lagik :) Kami kena tukar bilik deluxe plak...tu yang kena berangkut bagasi2 tu...
Gudnight :) Malam-malam tido saya kena pakai stokin. Dah biasa kot....

Sambung lagi....

12 ulasan:

Misz-ella berkata...

KC kalau ke Tnh Abg, mesti repeat 2 kali. tak cukup sehari. Hihihi.

Dan krn Tnh abg adalah sgt 'heavennnn' .. Psr baru tu KC tak kesah lgsung. FO kt Bandung pun KC tak mau dah. sbb harga baju2 kat Tnh Abg, tersgt lah murah dibandingkan FO. Tersangatlah moden dn trendy dibandingkan Psr Baru.

TS berkata...

model tambahan tu rase nk cabut je tngan die..haha..
paling cun adaalaaahhhh....

stokin tido tu..hihi

Hanis Azla berkata...

seronoknya bershopping.. akak tak pernah lagi sampai ke tanah abang tu.. nnt2 klu ada rezeki teringin juga nak ke sana dan memborong mcm u all.. tgk gambar pun dah rambang mata.. he..he..

Kakcik Seroja berkata...

Alamak! kena bawak ribu ribanlah kalau nak ke sana. :)

- dieyana - berkata...

amboi alin, rewang2 di jakarta ya! 3 kali sudah ke sana? oh, saya belum sekali ke Jakarta..:-(
-psst! comel stokin awak! hheheheh...

eB berkata...

canteknyer jugah2 tuh suker la :)

wardah @ fie shah berkata...

Wah seronok shopping sakan kat sana kan..

SangRatoo berkata...

wah..seronok kan shopping..buleh release tension juga :)

cikpuanNaiz berkata...

sy tido pun pakai stokin.ngeee

ratusiput berkata...

mmg teringin nk soping2 kat indon tp bila gi batam aritu yg rasa cam mahal...trus cam pendam je hati nak ke indon.yela tambang teksi dr 11 pgi smpai 7 malam pun 600,000.pengsan!

munna berkata...

bestnya shopping kat tanah abang.... pakai stokin tido...munna tak boleh pulak..time pantang siap kena marah dgn mak sebab tak pakai stoking

Unknown berkata...

nak ikutlah kalau elin kesana lagi..
wahhhhhhhh
bestnya layan gambar2

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...