KAMU YANG SUKA SAYA

27 Januari 2012

Petua Halau Lipas

Rumah korang banyak lipas tak? Ya! Ampun...rumah saya memang banyak giler. Kalau skodeng-skodeng carik makan kat umah saya tu takpalah..ini siap buang najis merata-rata plak. Bencilah...setiap kali dia berak..setiap kali tu kena basuh pinggan mangkuk dalam gobok saya tu.

Hari tu ada terbaca dalam Majalah Impiana. Petua menghalau lipas. Menarik dan murah plak kosnya. 

Mari kita cuba!
 Tercari-cari..ada ke sabun wangi kat umah ni. Sib baik ada sabun Lux. Pink kaler lagik...

 Korang potong kecik-kecik.

Pehtu..korang letaklah kat segala sudut dalam lemari korang.
Hasilnya setelah 3 hari letak sabun dalam lemari..memang tiada kesan tapak kaki lipas. Dah takde tinggalkan najis dorang merata-rata. Tapi tak tahulah selepas seminggu..nanti saya update lagik.

15 ulasan:

.: iEyLa :. berkata...

oo..yeke kak??
hurmm..kne try nih..hihi

Fahmi Piruz berkata...

whoaa..nice petua! haha :D

rATu kEBaYA berkata...

bagus petua ni... nak beli sabun wangi lah balik nanti

Izan Ishak berkata...

bagus petua ni kak... kos pun murah aje.

umah izan pun kadang2 ada je lipas berkeliaran dlm bilik ni. geram je tgk!

liyana berkata...

ooo..berkesan ye?

Alin Marlini berkata...

Ieyla : baru 3 hari try..nmpk mcm lipas blm melawat

Fahmi : try tau

Ratu Kebaya : beli bebanyak

Izan : tak lipasla zan..

liyana : so far so good

adarnadzmie berkata...

bagus la petua ni..senang sbb sabun mandi byk kat umah tu..hehe...

ainnoraini berkata...

Waaahhh...bagus ni...jap lagi nk buat laa...

Mmg benci betul dgn lipas ni tau...ada jer kt mane jeruk rumah ni.. geli betulll...

Mama2Q berkata...

wah tq for the petua..saya kat toilet yg byk...

norh berkata...

ohh..sangat alergik dgn lipas..dah beli ubat lipas awal2 lagi..tp boleh gak try cara ni..

kasihredha berkata...

good info nanti boleh try

POSH76 berkata...

good info leh cuba ni...sabun lain blh tak

IntaNBerliaN berkata...

setkat ni umh sy xda lipas lg tp cicak... masyaAllah... byk toi.. xsuke..hihii

lenkali ada lipas leh try cara ni

Izni Hafiz Abdul Rashid berkata...

OK, saya nak try...

Tanpa Nama berkata...

macam mna..lpas smggu datang balk x lipas2??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...