KAMU YANG SUKA SAYA

06 Januari 2012

An Evening in Thailand

Tajuk ko memang tak blah selalu Alin Marlini!

Saje jek bagi gempak. Alang-alang dah sampai Perlis..biar sampai ke hujung Perlis. Selepas bershopping di Padang Besar..tengok GPS..dah macam tak jauh..kami redah ke sana plak..

Walaupun sipi-sipi...Thailand jugak kan...hehehehehe..

Di luarnya Wang Kelian...di dalamnya pulak Satun, Thailand. Tak dapat masuk ke Hatyai masuk tepi-tepian okay gak tu...

Alhamdulillah..hari tu..rakyat Malaysia dan Thailand dibenarkan keluar masuk sesuka hati sehingga jam 6.00 petang. Apalagi...terujalah sangat.

 Depoh Imegresen dorang tu menyeremkan...ala-ala cam Nang Nak plak..hehehehe..

Sempadan Malaysia & Thailand. Cer teka Qayyum buat per? :)
Lebih kurang permandangan di Satun, Thailand. Sepanjang kiri kanan jalan penuh orang jual bebarang yang agak berpatutan. Tapi saya cuma jalan-jalan jek..cuci mata.

Boleh krem kaki kalau nak berjalan. Kami jenjalan sekereat jalan jek memandangkan mak ngan abah dah capek..
Harap maklum gambar diketip oleh situkang ketip gambar yang memang tak professional:)

Barang dagangan disini lebih kurang di Padang Besar. Di belah luar, Wang Kelian, ada jugak jual-jual cam ni tapi bila dah petang..banyak kedai dah tutup.

Sila abaikan muka dan pakaian saya yang dah macam kucing beranak...hehehehe..
 Jalan-jalan makan angin..nasib baik Qayyum larat berjalan dan tak mengadu sakit kaki..sebab dia dapat barang mainan :)


 Motor orang jual jeruk :) Yang depan tu modelnya..
Ada berani cuba?
Good bye Satun.....see u next-next year....


16 ulasan:

.: iEyLa :. berkata...

ape la si budak encem tu buat..
mesti main PSP tu..
xpon terlelap..hikhik

miloais milo berkata...

iols penah pegi - few years back
crowded banget kekdahnya
ilang mood nak shopping!
ekekekeke

POSH76 berkata...

thailand mmg happening dgn food...ur dress santek

norh berkata...

pizza rohim? :)

eB ezrin berkata...

wah jenjalan tmpt org. i lioke :)

Ati Masrif berkata...

bestnya jln sampai ke situ

byk shopping alin :)

munna berkata...

QAYYUM MAIN PSP KE?.... WAH BESTNYA JALAN2 CUCI MATA...

Nens Collection berkata...

sonoknye soping + jalan2..hehe

ratusiput berkata...

bestnye la kan leh menyambil gi thailand.walau pun sipi2...dah kire seronok gak tu.kalau tak bebetul mmg tak sampai thailand ni.wah cantik model jeruk bershawl.ratu yg dah tua ni pun sampai la ni tak pandai2.rase cm nk belit diri sendiri je.ehehe..

ieda berkata...

wah bestnyaa ..
akak x pernah sampai layie .. ;)

atuk berkata...

Assalamualaikum Alin

saya belum pernah menyeberang ke sana lagi

Zareene Saifuddin berkata...

hi alin.. zareene berkunjung balas.. seronok x g wang kelian tu? x penah sampai lagi.. tp MIL suka.. sebab dia kata peralatan dapur murah2...

- dieyana - berkata...

hihkih, masuk siam puok demo....;-)

(mana ada mcm kucing beranak, okey aje dieyana tgk...:-)

Alin Marlini berkata...

Ieyla : apa lagi yg harus dia buatkan..hehehe

Kak Milo : masa alin beli masih selesa bershopping

Posh : Thanks..

Norh : ada berann?

Eb : sesekali...memang sangat likeee..

Kak Atie : taklah banyak sangat kak..shopping tok setahun

Munna : yupp..nyawa dia tu..

Nens : terapi jiwa namanya..hehehe

Munna : boleh jek..meh datang sg buloh..

Kak ieda & Atuk : 1st time sampai..tak tahun brp tahun lagi akan ke sana..

Zareene : memang periuk belanga..toto..selimut..pinggan mangkuk sgala ada..minyak masak pun ader...hehehe

Dieyana : merasala masuk siam walau sipi-spi..tengoklah tudung dah jadi caca merba..kekekeke

adarnadzmie berkata...

jeles tau akak belum sampai wang kelian lg tau...huhu...

afzan berkata...

agak-agak kalau tak bawa mykad boleh kena tahan ngan imegresen tak?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...