KAMU YANG SUKA SAYA

12 September 2011

Beraya Di Menara Condong Teluk Intan?

~Citer raya yang tertunggak~

Memang setiap tahun kami akan ke Tanjung Tualang, Perak Darul Ridzuan. Rumah abang abah saya. Tulah satu-satunya saudara saya yang tinggal jauh.

Kalau kesana kami akan ikut jalan kampung. Dari Sungai Buloh-Ijok-Kuala Selangor-Tanjung Karang-Sekinchan-Sungai Besar-Sabak Bernam-Teluk Intan-Pasir Salak-Tanjung Tualang.

Setiap kali pergi mesti akan singgah kedai apel Sungai Buloh. Dulu-dulu murahla..sekarang ni dah makin mahal sebab dia tau..mesti orang singgah situ.

Pehtu...kami akan selalu singgah ke pekan Teluk Intan. Beli buah tangan untuk saudara mara. Sebelum ni..tak pernah terfikir pun nak singgah Menara Condong Teluk Intan.

Buat pertama kalinya kami singgah sambil memperkenalkan anak-anak mengenai sejarah.

Dari apa yang saya google di intenet..Menara Condong tersebut mempunyai 110 anak tangga. Menurut abah..dulu lagi condong tapi setelah direnovate dah tak berapa senget plak.


Nilah Menara Condong Teluk Intan..


 Gambar kenangan di pintu masuk Menara Condong. 





Kami sempat naik 2 tingkat jek..tak apa pun dalamnya. Cuma tinggalan sejarah. Balqis & Qayyum memang suker..sebab boleh citer ngan kengkawan.

Lepas berpusing-pusing di Menara Condong & pekan Teluk Intan, kami terus ke Tanjung Tualang.

Insyaallah..tahun depan kami kesini lagi.

15 ulasan:

NM02 berkata...

teringin betul nak pegi menara condong tu...

abah khalisha berkata...

Abah tk pernah sampai sini lagi walaupun rumah nenek di Sabak Bernam..tk jauh dah kan...kalau naik atas harap tk tercondong lagi lah ya menara ni..hehehe

miloais berkata...

destinasi yg sama ngan iols - teluk intan... iold pegi umah kakak... hiks

ikut jalan lama tu - iols pun suka lalu.. eps kalo balik malam raya - bleh tengok panjut2 yg dipasang!

~najwa~ berkata...

lorr..dah sampai teluk intan tak bagitau.. boleh dtg beraya rumah saya.

raya tahun depan kalo singgah lagi, meh singgah beraya ;)

Alin Marlini berkata...

hehehehe...tak sangka ada gak member @ Teluk Inta...takpe2..tahun depan leh singgah mengyinggah

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ berkata...

dah dekat sgt ngan tempat ceroi...
xkontek2 pon...

.: iEyLa :. berkata...

teringin la nk g sni..hihi..

pssttt: ape yg akk nk cite yg happy sngt kt fb ritu??hihi

noornazuha berkata...

terasa berada di Pisa la Alin..hehehe

kasihredha berkata...

akak tak pernah sampai lagi.
memang teringin nak ke sini :)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine berkata...

bst ny kak.. saya xpernah lagi berjalan2 kat sekitar perak.... setakat mandi air terjun lata kijang je.. tempat lain kt perak xpernah g :)

Liza Razak berkata...

walaupon saya orang perak,tak pernah lagi pergi menara condong tuh..hehe

Ummi Talhah berkata...

lama tak jenguk t.intan, hai teringat la plak tgok gmbr dlm bloq ni

Papa Mifz berkata...

Xpernah lg sampai kesini..

diana berkata...

saya ni nama je orang perak..
tapi teluk intan pun tak sampai lagi..
hehhehe

bdk johor berkata...

wah!! dah sampai sana dia eh. teringin jugak nak pegi situ.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...