KAMU YANG SUKA SAYA

19 Ogos 2011

Main Bunga Api

Teringat zaman kecik-kecik dulu...

Setakat main bunga api..mercun..takde hal punya....hahahahaha..berlagaklah pulak..

Tapi tu sebelum kilang mercun Sg. Buloh meletup kat umah aku....ramai yang mati akibat kemalangan itu. Poksu aku jugak pernah keje kat kilang mercun tu...tapi alhamdulillah..dia sempat selamatkan diri. Kalau nak tahu..dialah yang selalu sponsor bunga api kat kami.anak-anak buah dia..

Tapi zaman sekarang..bila anak-anak main bunga api..mula menggelabah..takut kena apa-apa plak kat anak-anak..Sungguh...memang rasa risau.

Tapi budak-budakkan...seronok itu penting. Sekarang nipun susah nak dapat stok..


Saya pun tengah seronok main bunga api masa ni..tapi saya nyorok..malu ^_^
Memang berbeza situasi main di kawasan perumahan dan suasana kampung. Nak main mercun takut orang ada anak kecik..takut orang tak suka...
Nanti malam minggu nak main kat umah mak abah..suasana kampung.Mesti syok!!!

9 ulasan:

kasihredha berkata...

teringat juga main bunga api waktu kat kampung dulu..
siap pasang pelita keliling rumah lagi...syokkk kan :)

Iera Mehat berkata...

Wah best nyer!! Xsbr nak balik kg main mercun ngan bunga api...hehehe...

EnY YuSniZaR berkata...

suka jugak main.. kadg mercun pun main... heheheheheh

CIK JATT berkata...

bestnya tengok diorang main bunga api. tu la kan, tengok anak2 main nih, kita yang risau takut jadi apa2. padahal diorang rilek jer:)

PinKy MoMMa berkata...

eh dia pun entry bunga api hehe..teringin nak jadi budak balik huhu..owh sronoknyer saat ni :)

ziana berkata...

Lansung tak boleh main Lin.. Ang Azmer tak bagi even bunga api.. Tak pa la.. Luqman tengok neighbpour main dari jauh jer

bdk johor berkata...

mesti lar seronok main bunga api atau mercun. masa kecik2 dulu penah lar terbakar baju sebab mercun termasuk dlm poket baju melayu. hahaha.

syiela berkata...

main kat kampung lagi best.. pong pang sana.. pong pang sni.. kalau kat taman bergema skit.. kesian pulak mereka yang ada ank kecik

.: iEyLa :. berkata...

habis la asap masuk umah sbelah..hihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...