KAMU YANG SUKA SAYA

11 Mac 2011

Lanskap Untuk Rumah Kami....

Teng!!!Teng!!!

Alin Marlini buat lanskap lagi.....takderlah vouge sangat ponn...

Disebabkan jimat a.k.a kemut...aku putuskan letak batu-batu comel ni jek area jalan kaki nie...yelah..kalau tambah letak rumput hari tu..mesti tambah $$$$ lagikan...jadilah idea ni....

Dekat 8 beg beli batu-batu kecil tu...still tak penuh2 jugak...ikut kata Encik Suami..semua nak letak batu putih..tapi Puan Isteri kata..kena campur ngan kaler itam..kalau tak nanti jadi kotor...kalau korang perasan kat tengah-tengah tu aku letak batu petak yang siap sedia (aku tak tau nak panggil per :))..Bila dah tabur batu-batu comei tu..tenggelam terus...

Macam biasa kami buat survey dulu bila nak beli batu-batu kecil tu...rata-rata kedai jual dari RM15 ke atas bagi kaler putih. Yang hitam lagilah upp....Satu hari...Encik Suami dapat satu kedai yang dapat harga murah sikit...
Kat kedai Lot 46, Kg Melayu Subang nie..leh dapat harga yang sangat berpatutan. Batu Putih satu beg RM10.00 yang Hitam plak RM18.00. Berbaloikan? Kat area Kg Melayu Subang nie memang berderet-deret kedai nursery...kena pandai survey jek...


Bukan takat batu jek...segala-galanya ada disitu...





Air terjun nilah yang Qayyum suker. Sibuk suruh Mama ngan Babah buat..


Kalau kolam ikan ni memang idaman kalbu aku gak...terpaksa pendam dulu sementara tunggu kumpul dana :)

Aku memang idamkan lanskap yang cantik mata memandang..nak panggil contractor ..rasa-rasa cam tak mampu lagi...

Lagi satu bab menghiaskan lanskap rumah ni memang aku suka...suka beri arahan jek...yang buat Encik Suamilah...ngeh!ngeh!ngeh!

13 ulasan:

Ms Serry + Fatieha Fatie berkata...

ok la tu kak.. simple dan menarik.. senang nak jaga...

zahidah dihaz berkata...

wah..cantiknya...


NEW ENTRY: Aku budak kampung

Jom join contest mudah: Miss Zahidah 4in1 Lucky Draw

topimagine berkata...

xsabar nak ade rumah sndiri.. leh design ikot selera sndiri :)

Qaseeh Tolia berkata...

Cantik Lin, Akak tau mu mmg creative..Cantik dan bersederhana!!!

Nur Hanani berkata...

Cantik landskap tu. Simple lagi cantik tau.. :)

Entri Terkini: TSUNAMI HITS : Jepun dilanda tsunami..

.: iEyLa :. berkata...

wahhh..cam designer dah ni kak..
t dah ade umah leyh mntak akk tlong design kan..hehe

Sofya berkata...

best kan kalu umah cantik..
tapi kena ada ongkosnya...he3

Tanpa Nama berkata...

Serry : hehehehe..

Zahidah : mekacih..i will join..

Top : umah je ker? org rumah?

Tanpa Nama berkata...

Serry : hehehehe..

Zahidah : mekacih..i will join..

Top : umah je ker? org rumah?

munna berkata...

munna pun teringin nak ada kolam ikan kat rumah nanti... tapi tunggu dpt rumah sendiri dulu...

iza berkata...

As salam..
Hmmm, menarik.
Best kan ada rumah sendiri..

Nadia Mashuri berkata...

wah..
simple but nice..
=)

vielyns berkata...

amboii~ cantiknya landskap rumah niee..huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...