KAMU YANG SUKA SAYA

22 Mac 2011

Buat Si Dia Di Luar Sana...

Semalam semasa blogwalking..aku baca entry orang yang rajin mengomen aku...TOP.
Cerita tentang semangatnya mahu berenti merokok.

Aku paham..memang agak sukar bagi seseorang perokok tegar mahu berenti merokok.
Kalau budak-budak kat opih selalu nak merokok..dorang akan cakap "Jom!menuju ke alam kebahagiaan"....memang bahagia sangat pon....

Aku memang tak suka perokok tapi aku suka tengok orang lelaki merokok...cam nampak 'macho' jek....

Aku pernah tanya gak..dorang ni tak geli + takut ker tengok kat kotak rokok tu ada gambar yang menjijikkan...dorang cakap...kalau nak hisap rokok janganlah pandang kotak tu...*sigh*

Citer pasal perokok tegar ni..dulu-dulu memang Encik Suamiku perokok tegar..dari sekolah lagi. Nasib keseronokannya hanya sementara jek..pasal bapak dia garang. Pehtu..jumpa aku plak..syarat nak kawan ngan aku "Dilarang Merokok"..nasib baik Encik Suami follow (kalau belakang aku dia merokok..tak taulahkan)..daripada beli rokok lebih baik beli makanan...bukannyer murah-murah rokok tu..walaupun duit beribu riban....tapi kalau sakit...tak berguna lagikan....

So, nasihat aku pada TOP dan mereka-mereka yang menjadi perokok regar...Silalah Berhenti Merokok. Kesian orang-orang yang menyayangi kamu. Bukan untuk menakutkan...tapi itulah hakikatnya....

4 ulasan:

topimagine berkata...

wah.. ada name top la.. segan2.. hehe. dulu mase study sanggup tahan lapar keana nk beli rokok.. tp skrg dh kj, trlbih2 lak rokok.. SAYA BENCI ROKOK :)

Rozali berkata...

Assalamualaikum Alin

fatwa dah keluar
merokok adalah haram

Wassalam

Nadia Mashuri berkata...

hehee..
sama lah kita kak alin..
tak suka org merokok..

.: iEyLa :. berkata...

ermm..rokok..
my bro pon merokok..klu balik umah tu die da thu dah klu nk rokok kne jauh sket dr ieyla..
sebabnye ieyla ni senang sngt nk kne slsema klu bau asap rokok ni..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...