KAMU YANG SUKA SAYA

27 Januari 2011

Dan Sebenarnya

Satu babak dalam drama Hani di TV3...yang mana si ayah tidak dapat menerima hakikat bahawa anaknya Hani yang menghidapi penyakit barah otak dan setelah pembedahan berjaya..Hani jadi buta..Si ayah amat marah bila orang menggelarkan anaknya yang sejak lahir sempurna tapi apabila berusia 17 tahun Hani menjadi buta @ digelar OKU. Tapi si Ibu sangat tabah orangnya. Bolehkah aku jadi seperti si Ibu?

Bagaimana perasaan itu? Sangat tragis kan?? Bagaimana rasanya tidak punya kenyakinan? Bagaimana rasanya tidak dapat menerima hakikat sebenar? Bagaimana hakikatnya untuk menerima kebenaran?

Bagaimana rasanya tidak percaya dengan qada' & qadar Allah? Bagaimana rasanya bahawa hidup di dunia yang fana untuk cuma bersifat sementara dan hakikatnya kehidupan sebenar manusia adalah di akhirat kelak?

Bagaimana harus aku hadapi hari2 mukaku? Bagaimana pula dengan Firhan Qayyum?Argghh!!!!aku terlalu memikirkan tentang dia....Aku yakin dan aku tidak akan pernah berhenti berdoa buat anakku Firhan Qayyum. Maafkan aku Ya!Allah..aku selalu tidak sedar bahawa Kau sentiasa bersamaku.

Bismillah..Astagfirullah..Alhamdulillah..

3 ulasan:

Fieza79 berkata...

syukur kita maseh ada segala nya...tapi kalau takdir malang yg meimpa taktau la mcm mana nk hadapi nya...

Sofya berkata...

Saya doakan awak sentiasa tabah..

Akak Kembang berkata...

Fieza..bl kt rasa baru kt tahu
Sofya : terima kasih sb selalu beri kt2 semangat...nangis ni..huhuhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...