KAMU YANG SUKA SAYA

01 Januari 2011

Berjalan-jalan di Ikea & Tesco

~Hari Ahad Alin Marlini~

Buat pertama kalinya membawa Qayyum berjalan-jalan setelah 2 bulan lebih terlantar kat rumah jek. Masa mula2 kaki Qayyum kena simen hari tu..memang dia terus ajak pi berjalan2 sebab Mama dia yang gatal mulut cakap kalau kaki adik dah kena simen baru boleh berjalan2. Tu..yang dia tuntut...

Kami pergi ke Ikea & Tesco. Hari Ahad semalam...hujan mencurah dari pagi hingga ke malam. Tapi demi tidak menghampakan adik Qayyum...kami tetap pergi. Adik naik wheelchair. Aku dapat agak dari riak wajahnya malu. Sebab semua orang pandang dia. Tapi Babah dia dah bagi kata2 semangat...baru dia ok.

Perasan tak..takder gambarpun untuk entry aku ni. Aku bawak kamera tapi adik Qayyum yang takmo berpossing2...siap cakap.."Mama nak amik gambar..nak tunjuk kat kawan2 Mamalah tu...". Dia malu rupernya...demi menjaga hatinya aku akur. Kasihan anakku.

Lain minggu adik Qayyum ajak pergi tengok wayang & pergi One Utama pulak. Bolehkah orang naik wheelchair tengok wayang?

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...