KAMU YANG SUKA SAYA

31 Januari 2011

1/2 jam kemudian...

Alhamdulillah tak sampai 1/2 jam, kaki adik Qayyum dah selamat disimen. Sekali lagi aku berdepan situasi yang tak pernah aku alami. Ya!Allah..kasihannya aku yang ada wayar di badannya...tak sanggup aku menghadapinya..tapi kali ini aku tak mahu menumpahkan air mataku depan dia.

Saat inilah..hancur luluh jiwa raga seorang ibu. Insan sekecil ini terpaksa berhadapan dengan pelbagai dugaan.
Aku tidak mahu menangis. Ya! Allah...kuatkan semangatku..tabahkanlah hatiku..


Beberapa minit pehtu...adik Qayyum mula menggerakkan mata..mula merengek..sakit mungkin...Maafkan Mama..adik..Mama tak bisa menolongmu...

"Mama..adik nak kaki besi adik balik...."

Bangun2 jek tengok kaki besi dah jadi kaki simen...mana tak terkejut..aduh!!!riuh lagi bilik bedah kecil itu. Habis semua misi turun padang...tengok Qayyum dok meraung..patient yang lain pun turut turun padang.

Lepas dia dah puas hati meraung..baru senyap..apalagi asyik kena usik ngan misi2 kat situ jek..apapun...dorang sangat baik. Terima kasih misi bilik bedah kecil. Jasamu ku kenang.

Alin Marlini : Memang aku mudah menangis..bukan sengaja tapi ianya dtg terus dr dalam hati...

7 ulasan:

Nanie berkata...

Semoga semuanya berjalan lancar dan semoga keadaan Adik Qayyum akan jadi lebih baik... Amin.

She's retarded berkata...

sabarlah kak.

Rozali berkata...

Assalamualaikum Alin

moga Qayyum cepat sembuh
moga dapat beramal dgn sempurna

Wassalam

Yan berkata...

Kesiannya. Tp ALHAMDULLILAH semuanya ok..

kinah berkata...

moga adik Qayyum cepat sihat.. banyak2 bersabar ye akak.,

norh berkata...

semoga Qayyum cepat sembuh..

toyolkiut berkata...

TK paham perasaan akak..
TK pun cepat tersentuh.. anak sedara kena marah sikit pun TK dah rasa lain macam, ni kan pula situasi macam ni..
moga cepat sembuh..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...