KAMU YANG SUKA SAYA

09 Disember 2010

Kenapa Nak Pakai Tudung Mahal????

Dialog Cik Timah & Cik Kiah di pejabat...

Timah : Cantiknya tudung ko....kiah....ko beli katner? Berkenan betul  
            aku...Mesti mahal kan? Jenama aper?

Kiah   : Ala...biasa jek...kat butik Mutiara Hitam...aku beli time less ari 
           tu..RM99.00...

Timah : Mak aiii....mahal bebenor..tak mampulah aku nak beli...

Kiah   : Alah membeli..menang memakai...

Kita mesti selalu dengar dialog camnikan....aku jugak salah sorang yang cakap camtu....(mengaku lebih baik ek....)

Tapi itu dulu......sejak aku di kritik hebat oleh seorang Hamba Allah...aku mula berubah...

"Kalau ko boleh kasut yang dipakai kat kaki dengan rege yang beratus-ratus...beribu-ribu...takkanlah nak beli barang yang nak dipakai di kepala pun nak berkira"

Aku terus jadi terkedu..berfikir..memang ada benar kata-kata Hamba Allah tu..
Sejak itu..aku jadi tak kisah...jika aku beli kasut rege RM49.90...aku akan beli tudung rege RM50.00....lebih 10 sen mahal jugaklah kan...ngeh!ngeh!ngeh!

Tapi aku takderlah tidak memandang langsung tudung yang murah tu...aku beli jugak untuk pakai pi keje...yang mahal-mahal tu pegi orang kahwin ker..function ker...ikut budget jugak kalau nak beli..

Apa motif entry aku ni??Sebenarnya sedang usher-usher tudung Pearl Haya online....sangat cantik...sabar ye tudung...tunggu ujung tahun...aku pasti miliki jua...

2 ulasan:

Nieza Ishak berkata...

hahahahah jangan terjebak ..
nanti susah mau berundur ..
ngeh ngeh ngeh ,,,

Alin Marlini berkata...

masih blh dikawal...hehehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...