KAMU YANG SUKA SAYA

15 November 2010

Pembedahan Qayyum

11 November 2010 - Khamis

Hari ke 2. Alhamdulillah setelah bertarung 4 jam (8.45-12 tgh malam). Stage pertama Qayyum selamat. Urat berjaya disambung. Tulang yang retak sudah diletak area tv (aku tak tau nak panggil aper) bagi menyokong urat2 yang terputus.

Doa aku tak putus2..agar Allah menyelamatkan Qayyum. Dan aku tahu ramai lagi yang mendoakan buat Qayyum. Hanya Allah yang dapat membalasnya.


Bila aku datang pagi tu lawat dia...bila lihat dia senyum padaku. Ya!Allah...leganya hati ku sedikit. Tapi bila lihat keadaan dia yang masih lemah. Aku sedih sangat. Pilu sangat.


Adik...Mama rindukan peluk cium adik. Mama rindu sangat dik....



Beginilah keadaan Qayyum selepas di masukkan di wad. Masa ini dia masih menanggung kesakitan akibat di "dressing" idup-idup.

Wajah insan kecil yang sedang berlawan kesakitan. Qayyum memang anak yang tabah. Sedikitpun dia tidak merengek.

Pemeriksaan doktor sebelum operation
Saat-saat genting dalam hidupku. Selain melahirkan Qayyum, ni juga saat genting dan menakutkan aku. Seram sejuk...debaran jantung semakin kencang. Saat Qayyum akan ke bilik pembedahan yang diiringi Babahnya. Aku?aku sangat "down" ketika ini. aku peluk cium dan iringi doa agar Qayyum selamat semuanya. Sedih waktu ini...sedih sangat2...

Keadaan Qayyum selepas 4 jam bertarung di bilik pembedahan. Kesian  tengok dia.Aku cuba tabah masa ni..tapi air mataku meleleh jugak..siapa yang tak sedih tengok anak sendiri kan...

beginilah keadaan kaki Qayyum....

Qayyum tak sabar nak jumpa kakak dia Balqis. Itupun setelah puas pujuk doktor..bertekak ngan guard hospital..baru boleh jumpa. tulah teman manja..teman gadoh..bila dapat jumpa kakak..baru lega perasaan Qayyum. 

Betapa berat dugaan Qayyum kan? tapi aku redha. aku cuba menerima hakikat itu kerana aku tahu pasti ada hikmah disebalik kejadian Tuhan.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...