KAMU YANG SUKA SAYA

15 Oktober 2010

Tudung oh! Tudung....

Masa berganti masa...makin lama makin berubah...apa yang berubah? Kali ini aku nak citer pasal tudung plak..kalau zaman budak2 dulu..pemakaian tudung ni belum glamer seglamer zaman sekarang ni. Seingat aku dulu2 hanya pemakaian selendang yang jambol terkeluar tu...hihihihi...


Peh tu zaman remaja plak..tudung empat segi (sekarang tudung bawal). Waktu hanya sulam2 simple jek kat keliling tudung tu..pakai pun masa pi sekolah jek.

Bila zaman makin berteknologi..trend tudung pun turut canggih manggih. Macam2 trend sekarang ni..ada tudung Ariani, tudung syiria dan yang sedang mengetop sekarang ni tudung Rozita Che Wan...

Aku ni pun boleh tahan jugaklah mengikuti perkembangan fesyen. Apa jek yang baru kuar..mula2 tu aku pendam dulu nak try...lelamer tu baru try...

~Tudung Bawal~


Tudung yang aku selesa pakai dari dulu hingga sekarang walaupun jarang-jarang. Rasa-rasa tudung ni yang tak akan di telan zaman kot (sila abaikan gambar zirafah kat belakang tu ek...)


~Tudung Berawning~

Ni tudung zaman 2000 an...ada orang panggil tudung ariani tapi aku tak mampulah nak beli kat Butik Ariani tu mahal bebenor regenye...tengok tudung yang plain jek yang cecah RM50 ke atas. Aku beli yang murah-murah jek ...kedai kat tepi2 jalan TAR tu...Mula2 aku pakai tudung ni..x-bos aku Encik Laza tegur:

"Alin..mu x molek pakai tudung ni..cam orang indon" Aku senyum jek.
Kali kedua pakai...pun cakap samer. Aku senyum lagi.
Berkali2 aku pakai. Encik Laza terus senyap.Ngeh..Ngeh.. 

~Tudung Syiria~

Tudung Syiria ni tengah femes amos sekarang ni...tapi pemakaiannya banyak konsep penuh warna warni. Aku selesa gak pakai camni..tapi selalu pakai waktu kuar di hujung minggulah...pi kerja ikut mood.


Apa motifnya entry aku kali ni?Ngeh..Ngeh..sajek jek...nak tanya...Tudung yang mana yang paling sesuai ngan aku???

11 ulasan:

Nieza Ishak berkata...

nieza smp sudah tak try lagik tudung syria ...selagi tak menerai .. selagi tue malas nak beli ... huhuhu

kodokut kan .. muahahah

sYuFiNaZ SuHAiMiN... berkata...

salam perkenalan...
ketiga nya sesuai....PADA PANDANGAN SAYA lah yg pling sesuai adalah.......yg atas skali.....

Akak Kembang berkata...

nieza - ko memang kodokut..kikiki..tapikan nieza..tudung syiria ni lg murah kosnya...1+1+RM10 jek...jimat oo..

Syu - dpt gak berkenalan ek...hihihi..ye ker yg ke 3..peh ni hari2 kena pakai camtulah..kikiki..n way 10s..

Anne berkata...

Alin, Anne rasa tudung ke-2 ke-3 nampak sooooo sweet Alin pakai :)

Anne berkata...

Alin, Anne rasa tudung ke-2 ke-3 nampak sooooo sweet Alin pakai :)

Akak Kembang berkata...

Anne : hehehe..mekacih...

A D I A berkata...

suka tgk alin pakai tudung syria tu. sesuai sgt :) salam kenal.

sue berkata...

Semua sesuai..kena ja dgn muka..heeee

eynda berkata...

Tudung bawal nampak remaja...tudung tengah tu maybe kena cari awning yg lebih sesuai coz tudung tu kan banyak jenis bentuk awning...maybe ada yg sesuai...tudung last nampak ayu ;-)

Aku berkata...

AFUNDI tudung syria!!

Adsfc berkata...

tudung syria...nmpk remaja ghitu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...