KAMU YANG SUKA SAYA

19 Ogos 2010

Sifat Malas Dibulan Puasa

Kenapalah sifat malas jadi tahap melampau di bulan mulia ni...pegi keje jadi malas..balik keje lagilah malas...Patutnyer bulan2 posa ni kenalah rajin2 ckit kan..ini tidak...maleh selalu. Tapi aku malas bukan sembarangan malas..aku malas bertempat...ye sangattlah tu...kat opih jadi pemalas...bertempatkah itu????Maksud aku...kadang-kadang jek jadi pemalas cam hari nilah...bila dah malas post N3 kat blog...bukan aper lagipun kalau post kat blog boleh jadi motivasi diri sendiri. Bila baca balik...terus jadi rajin....

Kalau bos ader aku suker skit pasal boleh rajin skit...tapi bila bos keluar jek dr bilik ...mulalah kuasa M ni menular satu badan. tapi still buat2 rajin gak..pasal staff lain tengah kusyuk buat keje (ntah2 kusyuk N3 blog cam aku jugak...)

Kalau boring lagi..tipon kengkawan...selalu jadi mangsa Kak Fieda lah...hihihihi...yelah..saper lagi aku nak sembang...nak YM...erm...opih dia xleh berYM2...yang YM dengan yang lain cam x syoklah nak citer personal matter kan...citer pasal YM ni..dah lamer tak on9 YM...bukan aper..sejak internet kat opih nih asyik2 down jek...naik maleh nak layan YM..pasal aper? Pasal kalau sign in jek...jap-jap lagi kena sign in lagi...sudahhlah.....maleh nak layan YM ni...cuma hari ni baru on9 YM...tapi xder orang nak layan plak...

Nak on9 Cik MukaBuku plak...dah kena gam plak...mana tak kena gam..asal sampai opih jek...punch kad...bukak PC...bukak tenet...Farmville....asal lepa jek bos...FV...asal rehat jek...FV...lagi...1/2 jam nak balik...FV lagi...FV..FV..FV..sampai kantoi..padan muka..terus kena gam...nasib baik tahun ni ader rezki lebih...boleh beli Laptop laptop yang telah disponsor dah dihilangkan oleh budak IT ..beli broadband...kat umah jelah yang boleh layan FB...dolu2..rajinlah layan FV..tapi dah lamer2 naik muak plak...baik tanam pokok kat umah SU nanti...

Beginilah jadinyer kalau dah dasar pemalas kan...semua keje tak jalan...mintak2 janganlah anak2 aku jadi cam aku...biarlah dorang jadi cam nenek dorang...yang sangat rajin..ngeh!ngeh!...Maaflah pada yg baca N3 merapu aku ni ek.....

3 ulasan:

Aku berkata...

cuba ko lompat-lompat sket kasi cargas

Akak Kembang berkata...

aduh..nak lompat2 kang lapo plak...kikiki

eynda berkata...

Penyakit malas ni ada musim....lama2 nanti habis musim la tu :-D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...