KAMU YANG SUKA SAYA

26 Ogos 2010

Gam Lagu Indon...

Aku sokong ngan Radio Muzim fm yang sedang meng "gam" lagu-lagu dari negara seberang..seberang maner? Indonlah...kerana mereka menunjuk-nunjuk perasaan..memprotes dengan melemparkan najis manusia kat kedutaan Malaysia kat Jakarta tu...aku ada gak baca paper psl tu..Mereka ini ibarat kacang lupakan kulit. Tak ingatkah mereka siapa yang sentiasa menjadi tulang belakang di kala mereka selalu terima musibah? Malaysialah negara yang selalu terhegeh-hegeh menghulurkan bantuan dlm segala bentuk segi ruper.Lupakah mereka? Bukan untuk mengungkit tapi mereka harus berpijak dibumi yang nyata. Mengapa mereka begitu taksub menunjuk-nunjuk perasaan sampai sebegitu sekali? Tak cukupkah dengan kejadian mereka memijak-memijak bendera Malaysia satu ketika dahulu? Apa yang mereka mahukan dari Malaysia ni?
   Mereka harus ingat......sedara mara mereka ramai kat Malaysia ni...Cuba bayangkan kalau kita kumpulkan sedara mara dorang ni kan..pastu bawak pi tengah-tengah laut..pastu suruh sedara mara dorang ni terjun kat laut...suruh balik sendiri negara dorang tuh!!!!Bayangkan apa yang akan terjadi?Satu laut china selatan pun tak muat....
    Cuba bayangkan juga jika Kerajaan Malaysia halau sedara mara dorang ni suruh pulang ke negara asal tercinta dorang tu??Baru sedara mara dorang ni tau langit kat Malaysia ni tinggi rendahnya...Kata satu rumpun...hati mereka sebenarnya hitam. Penuh dengan perasaan hasad dengki. Jeles dengan kemakmuran dan kekayaan yg kita kecapi selama ini mungkin. Macamana kita tengok sinetron dorang yang penuh PHD...macam tu jugaklah dorang tu. Tapi tidak semua...ada yang masih baik hatinya.
   Cuba bayangkan pulak...jika rakyat Malaysia pulak baling taik unta ker..lembu ker..kambing ker..kerbau ker..kat embassy dorang tu...boleh bayangkan???tapi orang Malaysia tak bodoh. Kita rakyat bertamadun dan sangat professional. Buatperlah nak buat keje x berpaedah tu...buang karen jek...Di saat-saat Malaysia nak menyambut 53 tahun merdeka...mereka jelas semakin dengki. Apalah yang mereka tu dapat ngan memprotes begitu? Habuk pun tarak..agaknya dorang protes-protes tu pasal ngah tunggu giliran nak menyeberang ke Malaysia tapi nama tak naik lagi atau....dah kantoi pasal naik tongkang kena tahan plak ngan polis Malaysia..tu yang jadi giler b#b*...
    Radio Muzik fm dah mula gam lagu-lagu killer Indon...radio lagi ada berani ka?Lebih baik korang putarkan lagu-lagu orang kiter yang dok terperam jek selama ni..kasi keluarkanlah...takpun putarlah lagu-lagu rayer ker..kan lagi 2 minggu dah nak raya ni..peh ni putar plak lagu bangla ker..thai ker..myanmar ker..hindi ker...ni pun lagu2 PATI yang ado kat negara kiter...kikikiki...
   Terlebih emoo.. plak aku malam nikan...bukan aper..sajer bakar semangat diri sendiri..tak mo layan lagu indon..citer indon (boleh ke thn cik alin oiii..) tapi satu jek aku tak blh tahan...aku nak pergi bandungggg lagi nanti.......kikikiki...bandung xder kaitan...jgn pi jakarta jek...kahkahkah...

**idea n3 ni datang masa aku tengah wat kek untuk Tini & bos aku MNH........

2 ulasan:

diana berkata...

saye dah lame pangkah lagu2 dia orang ni..
drama2 dia orang pun saye pangkah..
tapi pelik tul ramai yang minat lagi..

Alin Marlini berkata...

besalah diana..dah jadi habit..tu yg syok jek...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...