KAMU YANG SUKA SAYA

21 Ogos 2009



Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarak...
Sesungguhnya semenjak dari kecil-kecil hinggalah ke dewasa ini bulan Ramadhan adalah bulan yang paling saya nanti-nantikan. Jika waktu kecil-kecil tidak sabar menunggu waktu berbuka puasa tapi bila dah dewasa ni tak sabar-sabar melihat anak-anak berpuasa pulak. Jika tahun lepas Farhana Balqis berpuasa hanya 7 hari sahaja, mintak-mintak tahun ini puasa penuhlah.
Teringat pada sahabat suhail anak muda yang mempunyai idea-idea bernas sambil menggembara ke negara orang. Saya jadi tertarik apabila beliau telah mengadakan kuiz Ramadhan di dalam blog beliau sendiri yang mana kita sendiri sudah..mudah..tidak ambil endah dengan pengertian Ramadhan itu sendiri. Jika waktu sekolah-sekolah dulu, kita pasti akan menghafal setiap peristiwa-pristiwa yang berlaku di dalam bulan Ramadahan. Saya juga! Tapi dengan idea bernas Suhail, saya dengan terujanya membuat research kembali tentang soalan kuiz suhail. Terima kasih Suhail. Bagi kita cukup sekadar dengan berpuasa, berterawih dan meningkatkan lagi amalan-amalan kita. Tapi sebenarnya dengan mengingati peristiwa-peristiwa yang terjadi dibulan Ramadhan lebih cukup menginsafkan kita betapa Besar dan Agungnya kuasa Allah s.w.t.
Saya berdoa semoga Ramadhan kali ini, saya akan melakukannya lebih baik dari tahun-tahun sebelum ini.
Jika Ramadhan kali ini terakhir buat diriku..Engkau terimalah amalan-alamanku Ya!Allah..Amin.Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarak. Maaf atas segala salah silap selama ini.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...