KAMU YANG SUKA SAYA

06 Ogos 2012

Ikan Todak Boleh Makan Ke?

Permintaan pelik anak saya, Firhan Qayyum.

"Mama, adik nak makan ikan Todak boleh tak? Mama belilah". pinta Qayyum.

"Allahuakbar..manalah Mama nak cari ikan Todak dik". Nak tergelak pun ada. Kalau puasa, macam-macam yang dia mintak.

Dan paling sadis, kami tidak di benarkan menonton rancangan masak-masak sebab katanya nanti dia jadi lapar.

Ikan Todak boleh makan ke? Kat manalah nak cari? Kata Cousin saya yang kat Sabah tu...kat sana ada. Nanti Mama suruh Pakngah carikan ye sayang...

Alin Marlini : Salam Nuzul Quran. Baru masuk juz 2...hehehehehe...

20 ulasan:

SangRatoo berkata...

hehehe comelnyeee..mintak ikan todak ye..nasib anak²..kalau mak yg mintak..tgh preggy plak tu cemana?hehehe
anyway..Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarrak :)

.: iEyLa :. berkata...

whoiishh...ganas ko ni dik..
t klu mama masak ikan todak ajak akk mkn tau..
nk rse jgk..hiks

Khair berkata...

haha.lawaknya!!!mesti ada orang bagitahu dia.:)
menanti kunjungan anda. (^^,)

Kak yon berkata...

selama ini tak terpikir pun ikan todak boleh makan ke tidak?

Kakzakie berkata...

Hihi... adik nie buat auntie gelak juga. Tapi Alin kakak rasa ada ikan yg macam ikan todak tau. Sisik dia banyak dan tulang dia pun banyak. Tapi isi dia memang sedap..

Kakak rasa kakak pernah makan tau :)

kasihredha berkata...

banyak2 ikan...
ikan todak juga jadi pilihan hati..hihi

Eika Zalikha berkata...

hihihihi..qayum..qayum.. nie ngidam sgt nie kalah cik ika nie yg mengandung nie..entahlah kak lien tue ikan todak ke tidak, tp tgk mucung dia panjang je mcm ikan todak..sbb sll tgk kat pasar bila temankn pak mertua gie pasar..

wahida berkata...

hah? pelik ni permintaan dia ni...ikan todak mmg boleh dimkn ke? huhu...

eLLy berkata...

Boleh ker? Boleh kot..
tapi nak masak aper? ;p

ainnoraini berkata...

Boleh ke makan...tak tahu la pulak..
Tak pernah plk jumpa org msk ikan todakkan..

Chekgu Azrine berkata...

hahaha..ikan todak daa??nasib tak mntk ikan pirana..

cik ungu berkata...

nak makan ikan duyung bleh?

wahid wida berkata...

Saya rasa boleh mkn tu ikan todak. mama angkat sy ada restoran kat sabah, pelanggan dia slalu minta ikan todak n ikan tuna. punya la besar ikan tu. tp sedap...ajak ayyum pergi sabah mkn kt sana, bbuka pun cepat kak alin...

wahid wida berkata...

boleh mkn la kak...mama angkat sy ada restoran kat sbah, pelanggannya selalu minta ikan todak & ikan tuna. kat sbah byk...bw ayum p sbah lgpn kt sna bbuka puasa cepat

Hanis MY berkata...

Kenapa ikan todak? Hehe comel sgt.. Part takleh tgk rancangan masak pun lawak juga...

Salam kenal juga

ieda berkata...

uishhh akk x pernah dgr ikan todak leh makan ..
pernah dgr ikan todak tusuk org adalah ekekke
macam2 anak2 nie kan ..
kalah org tua ngidam dia ekke ;)

norhidana berkata...

hehehehe... adik baru pas tgk cite singapura di langgar todak ke?...

salam kunjungan semula

lieyalatif berkata...

WAHH mengalahkan org mengidam preggy ni ekeekekekek....tapi tu laa betul ke leh mkn...lieya pun tak tau heheeheh

kelako tol tgk gelagat anak2 puase ni kan...comel2 jek.....siap takleh tgk tv cite masak2 tu heheheeheh

doc berkata...

ikan todak masal asam pedas sedap kottt ...?

Izan Ishak berkata...

biar betul qayyum ni... sbnrnya ikan todak boleh mkn ke kak? izan plak yg tanya balik soalan kat sini ek...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...