KAMU YANG SUKA SAYA

05 November 2011

Wiwi Hero Kami!

Tadi tengok beriter kat TV3. Kisah tentang Hero berkaki 2. Ruper-rupernya Hero itu seekor kucing. Akibat dituduh mencuri ikan, 2 kakinya dipotong. Zalim ko wahai manusia! Tidak berperikemanusian langsung. Tapi umurnya masih panjang setelah diselamatkan oleh seseorang (luper nak tanya nama). Berbekalkan minyak gamat, akhirnya Hero berjaya diselamatkan. Syukur.

Berita itu menyentuh hati dan perasaan aku. Sampai orang yang jumpa dia tu menangis sebab Hero panjang umur. Murah rezeki orang itu. Dan saya risau sebenarnya sebab hari ni kucing kat rumah saya tidak berbunyi. Baik je dia. Tak bising. Tak kehulu kehilir. Tidak seperti biasa.

Saya memang suka kucing tapi memilih sikit. Kalau cun @ hensem + gebu..memang saya suker...

Kat rumah mak saya ada sekor je kucing. Mak saya tak suka bela kucing sebab dia kata...bila terkucil @ terberak...mak saya jugak yang kena cuci. Thats why dia suka bela kucing...hehehehehehe..

Hai! Nama kita Wiwi...umur kita 4 tahun. Tuan kita beli kita kat kedai kopi dengan harga RM5 (beli sambil sedekah). Kita suker duduk ngan tuan kita yang lelaki. Dorang suker bagi kita makan. Dorang suka belai2 kita. Yang pompuan tak berapa sangat sebab dorang garang-garang terutama nenek...hehehehe. Oppss!!!mungkin kita ni mulut bising kalau lapar. Suka kencing merata...tapi kita tak sengaja. Kita tak sempat pi toilet. Maafkan kita ye gugurls!!!Kita tau korang sayang kita..
Nasib kita kucing kan....kalau tak...esok...mesti kita kena korban kan? Kita nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha specially buat tuan dan puan kita. Tak sabar nak tunggu esok. Mesti banyak makanan untuk kita.

Alin Marlini : Orang kata..kalau kita bela kucing..dia akan doakan kita panjang umur. Betul ke?

4 ulasan:

Zura berkata...

dlm berita org potong tangan kucing..kejam betul..

kasihredha berkata...

salam aidiladha Alin
Kejamnya org yg potong kaki kucing tu...JAHAT sangat.

Nabi Muhammad SAW pun suka kucing :)

eni osman berkata...

alin..org kata kalau bela kucing murah rezeki sama....

munna berkata...

kak rumah munna pun ada seekor kucing bela dari baby lagi...Yasmin sayang sgt kucing mei mei tu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...