KAMU YANG SUKA SAYA

06 April 2011

Bandung Factory Outlet

Hari kedua kami...

Pagi-pagi kami ke Pasar Baru sekali lagi. Sambung yang semalam tak habis shopping. Saya dah cakap ngan dorang ni..kalau ke Pasar Baru 1 hari belum tentu cukup..bukan sebab nak shopping sakan..tapi sebab keadaan kedai yang terlalu banyak pilihan. Dan sering lupa jalan balik sebab jalan berbelit...hehehehe...

Saya jadi tukang tunjuk arah. Tukang pilih kain. Tukang pilih telekung. Tukang tawar menawar. Maklumlah dah ada pengalaman. Tapi seronok...geng-geng saya semua sporting. 

Kami diberi masa 2 jam jek kat Pasar Baru. Macam lipas kudunglah kami bershopping.
Kemudian kami dibawa ke Factory Outlet (FO) di Jalan Riau & Jalan Dago. Memang macam-macam FO yang ada kat situ. Larat dengan tak larat jek nak jalan.
Pak Ikin memperkenalkan sahabatnya yang menjual souvier. Kak Wani borong habis. Saya macam biasa..possing jek lebih..huhuhu...
Kak Wani borong lagi keychain. Orang Indonesia ni memang sangat kreatif..macam-macam dorang boleh buat. Saya tumpang promote diri sendiri..*wink*
Dihiburkan oleh pengamin kecil. Sangat kasihan. Kecik-kecik dah kena jadi pengamin. Tapi itu bukan benda asing kat sana. Kalau kita kat sana perasaan insaf sangat..bayangkan anak-anak kita jadi pengamin..dorang sanggup buat keje apa jek demi sesuap nasi. Tapi perlu diingatkan...kalau nak bagi duit..kena bagi sorok-sorok..sebab nanti ada yang lain kerumuni anda..macam yang berlaku pada bos saya Encik Omar. Siap berpaut kat kaki lagi...huhuhuhu...
Rakan-rakan CMLT Dept yang bijaksana lagi sporting morting...
Bincang-bincang..pehni mau kemana pulak...bos Omar terkonang anak bini kat Malaysia...hehehe...
Berpossing kat The Oasis. Salah satu FO di Jalan Riau. Banyak baju-baju branded yang ada kat The Oasis ni. Harga memang amat berpatutan. Saya sempat beli baju untuk Qayyum. Banyak pilihan..kena pandai cari jek...
Saya di Rumah Tas. Pertama kali saya masuk Rumah Tas. Dulu pergi tak nampak pun Rumah Tas nie...hehehehe..memang syok kat sini. Saya jadi sangat menyesal sebab tak beli kasut yang saya pegang tu..bergambar jek lebih.Murah sangat. Saya beli kasut untuk Balqis jek.
"Grosir..grosir (lelong)...beli 1 percuma 1"..hehehehe...penat sangat berjalan...tumpang duduk + possing kat kedai jual t'shirt nie...poyokan?
Kami di kedai kek Kartika Sari. Sementara tunggu member beli kek..kami lepak jek depan kedai ni. Au tak taupun Kartika Sari ni byk cawangan. Dulu kami pergi kedai besar. Kali ni Pak Ikin bawak kami ke kilangnya. Katanya harganya lebih murah. Saya tak belipun..sebab takder budget nak beli kek pun.
Nilah Terminal Tas. Memang best..
3 bunga berpossing. Takder keje lain...sib baik dorang sporting..ngadap jek kami bertiga nie...

Okay Ibu-Ibu..Bapak-Bapak..saya mau nyambung keje dulu ya...nanti saya titipkan kabar berita dari seberang lagi ek...banyak lagi tau...jangan bosan udah....

7 ulasan:

Ms Serry + Fatieha Fatie berkata...

memang cantik la kasut yg akak pegang tu...

Sofya berkata...

wah seronoknya alin kat saya.. cakap sana pun dah pandai

kakchik@ella berkata...

Eh .. Arlin pegi ikut 'tour' ke ni? sekejap sgt masa dia bagi utk sopink eh.

kakchik dulu gi jln sendiri2 .. hepening dan puasati gila!! hihi ..

Yan berkata...

wahhhh!!! sakan awak ye.. tukang segala tukang ye..

alin ada tag utk awak tau.

kak ziana berkata...

Waduh best bangat Lin, kapan mahu ke sana lagi..anak dara yg sorang lagi tu sapa? yg lain tu dah mak dara...

munna berkata...

wah! bestnya... bila lah agaknya munna nak ke bandung pula

Alin Marlini berkata...

Serry : nyesal seumur hidup..heheheh

Soya : dah 3 kali pegi..kalau masuk 4 kali..trs jd org indon..kikiki

Kak Chik : tak ikut tourist kak...tp member jd ketua...dah 2 kali pegi Psar baru kak..byk tempat lg nak pergi...hihihi

Kak Yan : nasib baik tak jd tukang urut...

Kak Ziana : pegilah kak..best...yg sorang tu baru retain jadi loyer kak..

Munna : kalau nak pegi bwk duit byk2...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...