KAMU YANG SUKA SAYA

01 April 2011

CMLT Trip to Bandung

Salam semua....

Cam yang korang tau...minggu lepas 25-28 Mac 2011, department saya buat rombongan ke Bandung-Jakarta. Apsal department? Apsal bukan opis? Sangat kontroversi..Saya tau ada kata-kata belakang yang kurang enak didengar tapi lumrah manusia. Mereka berhak berkata apa sahaja. Dosa sila tanggung sendiri.

Sangat baik hati Big Bos saya yang sudi menaja segala perbelanjaan kami disana. Cuma bawak duit belanjer jer. Semoga dimurahkan rezekinya lagi. Tahun depan request kami nak ke Beijing pulak....hehehehehe....

Jom!saya ceriter tentang percutian saya dan teman-teman sebelum saya menjadi lebih pemalas dan pelupa.Ahaks!

Kami tiba di Lapangan Terbang Soekarno-Hatt jam 8.00 pagi jam di Indonesia (jam mereka awal sejam dari kita). Lepas berkenalan ngan Pak Supir kami yang dikenali sebagai Pak Ikin & Pak David.Kami terus bertolak. Ingatan buat mereka yang baru pertama kali ke sana..kalau ada orang mahu menolong kamu angkat barang...jangan sesekali relakan..kerana lepas dorang tolong angkat beg kamu..dorang akan mintak tips.


Dari Jakarta kami terus ke Bandung yang mengambil masa dalam 2 jam 1/2 ke 3 jam. 

Sebelum check in di hotel. Kami singgah ke Pasar Baru. Actually Pasar Baru dekat jek ngan hotel kami tapi enggak bisa jalan kaki nanti capekkk....

Hampir 2 jam kami di Pasar Baru. Bila Big Bos No. 2 kata "Jom! balik hotel". Masing-masing buat muka ketat. Proteslah kenunun. "Takpe..esok kita pegi sini lagi". Baru senyum balik. Memang kalau dah jadi jutawan sekejap ni..macam-macam nak beli. Takper...esok masih ada.. 


Kami menginap di Hotel Aston Braga. Sangat cantik. Sangat selesa. Jika mahu pergi bersama-sama keluarga saya rasa sangat sesuai. Boleh sharing..tapi harga agak mahal sebab hotel 4 Bintang.

Usai mandi dan berehat sebentar, kami akan makan malam di Kampung Daun. Dulu masa pertama kali saya ke sini..kami tidak makan..cuma melawat kawasan jek. Kali ni baru saya tahu betapa enaknya makanan kat situ. Tak tipu.







5 ulasan:

TS berkata...

waahhh...best nye kak.. ;)

Azian Elias berkata...

Nasi bakar sedap, surabi sedap, bala - bala sedap... waaaa sedap semua.

akak teringin nak makan kat sapu lidi lak..

Misz-ella berkata...

sama dgn hotel yg kc duduk bulan 7 tahun lepas.

ada gi braga city walk pd waktu malam tak? best tau.

Sofya berkata...

bestnya bos bawa jalan2..

Tanpa Nama berkata...

wa..baiknyer bos taja percutian=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...