KAMU YANG SUKA SAYA

28 Disember 2010

Krim Retin A

Nak cantik tak????

Kali ni saya nak kongsi tips untuk jerawat. Maklumlah..tuan empunya badan ada masalah tu...tak salah kongsi tips kan??

Dulu masa zaman anak dara memang saya banyak jerawat tapi bukan kategori menggerunkan lagi. Orang kata kalau dah kahwin hilanglah jerawatkan. Betullah....bila saya kahwin jerawat kurang hinggap. Bila lepas bersalin pun lagi hilang jerawat. Saper belum kahwin..pi cepat2 kahwin..leh ilang jerawat tu...hehehe...

Bila dah lama kahwin...timbul masalah baru lama plak..Jerawat datang kembali. Kali ini tiada henti. Dah macam-macam produk saya cuba. Ada yang ok tapi kejap je..ada yang tak jadi apa2pun..ada yang lagi teruk. Sampai saya langsung tidak pakai semuanya. 

Nilah masalah orang pompuan. Jerawat pemusnah masa depan. Hahaha..ayat tak ingat...Bukan ape, kalau ada jerawat tu kita macam tak confindent..rasa rendah diri..rasa  macam semua mata memandang kita..padahal dorang tu tengok kita pasal cun...ayat tak blahhh!!!hehehehe...

Hari tu member saya ada suggestkan satu produk ni. Dia pun pemilik wajah jerawat tegar. Biasalah..saya ni tak boleh dengar "barang baik"...mesti nak try.

"Retin A" korang pernah nengok?Saya pun tak pernah...lepas dia bagitau..saya terus cari kat farmasi.


Korang sapulah krim "Retin A" kat jerawat-jerawat korang tu. Guna malam jek tau. Jangan sesekali guna siang nanti takut sunburn plak. Orang pregnant pun tak boleh guna..tunggu abih pantang sok baru leh guna.

Sebenarnya sebarang produk untuk jerawat ni elok atau tidak tu bergantung pada ketahan kulit masing-masing gak. Kadang2 saya guna mujarab tapi si Polan guna tak jadi apa2 pun..bergantung ketahanan kulit korang tu.

InsyaAllah..jika rajin usaha pasti berkesan.


Alin Marlini: Ada jerawat pun tetap cantik kan???

3 ulasan:

sshida berkata...

baru je nak g mencari...tp ade fakta "larangan" utk owang yg peknen mcm i....hehhehe, tq 4 d info...

Alin berkata...

sabar shida..peh pantang nanti leh guna...hehehe

I.Q.W.A berkata...

retin A bleh pakai ngn krim lain x?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...