KAMU YANG SUKA SAYA

21 Jun 2010

Akhirnya aku jumpa ko kat Kedai Lampu Top Ten

Sambung balik citer pasal pencarian Lampu Ajaib aku...dah dekat 10 kedai lampu aku ngan Encik Suami redah still belum boleh puaskan hati aku lagi. Akhirnya, smlm kami p jenguk2 hasil kerja En. H...table top dah buat tapi belum complete. Grill pun dah siap pasang...tak sabar plak nak duduk umah sendiri..setakat ini aku berpuas hati..Encik Suami pun berpuas hati...yelah..pilihan dia...

Masih igt lampu yang aku berkenan sangat tu???Kebetulan Abg Indon hari tu ader lepak2 kat area situ..aku pun suruh Encik Suami tanya kat dia...maner tuan rumah beli lampu camtu??nasib baik Abang Indon tu baik n tak kedekut nak sharing..siap tipon tuan rumah tanya kedai kat maner...ngeh!ngeh!..suka aku....mekacihlah tuan rumah aka bakal jiran.
Lepas pi orang kawin, Encik Suami pecut kete terus pi kedai lampu tu kat Puchong. Dalam hati masing2 tak sabar nak tengok lampu2 kat sana. Tempatnya taklah susah sangat...sebelah Tesco Puchong jek. Kedai pun taklah cantik maner..corner lot..n taklah besar sangat. Sebenarnya, ada 2-3 kedai lampu area situ tapi hari nak p kedai tu gak. Nama kedai tu Top Ten. Kalau korang nak cari lampu..pegilah kat situ..memang berbaloi-baloi. Murah + Cantik2..Memang ramai yang datang kedai Top Ten ni..sib baik tak terlambat....
Macam2 jenis ader..sediakan ongkos jek..dari yang murah sampai ke mahal pun ader. Aku naik penin kepala. Mak pun samer..bukan aper asyik mendongak ke langit tengok lampu2 berganyutan. Encik Suami steady lagi...memang lampu yang aku berkenan tu ader kat situ..tapi aku berat hati aku nak beli pasal nanti samer plak ngan bakal jiran. Tapi aku raser bakal jiran tu baik hati..kalau tak takkan dia bgtau tempat dan rege dia sekali. Yang tu memang aku tabik hormat kat dia...boleh buat kawan nih..Mak pun siap kater..rumah kan lain2...dah pegipun tempat yang samer. Aku tak berkenan patern lain yang tu gak aku nak...huhuhuhuhu...daripada melayan tido yang tak lena2..baik aku beli jek. Puas hati aku...yang lain x dapat pun xper...kikikiki...tapi aku dapat rege murah sikit dari dia...kikikiki...
Dapat beli lampu juntai dengan rege (dirahsiakan..tapi kalau nak tau sila email @ YM aku ek..), lampu porch rege paling murah sekali RM45, lampu dinding regenye RM60...aku beli 2...main beli jek...nak lekat maner pon tak tau...sebab cantik semuanya..lampu dapur rege RM200 n aku beli kipas aplha gak ....kaler itam rege RM270 jek..(yang ari tu amik balik duit kat tokei tu psl lamer sgt nak tunggu). Tinggal nak beli lampu bilik2 ngan bilik air jek. Disebabkan tak cukup duit..kenalah beli apa yang patut2..Minggu depan sambung beli lagi....Ngeh!Ngeh!....

Teng!Teng!nilah kedai lampu Top Ten..kedai cam cikai jek kan..tapi bila masuk...pergh!!!marvelous....tak percaya??Silalah pergi....
Yang ni lampu untuk table...dah usher2...kalau ada lebih budget nak tangkap satu gak nanti
Eh!!wat per tu?Hehehe...sambil tunggu Encik Suami usher2 yang lain..aku kira budgetlah..takut terover budget plak....bijak tak aku???kikikiki...

Nilah hero mero aku..sibuk nak bergambar (Mama yg suruh sbnrnye..) Yang ni plak lampu2 untuk porch n pagar..aku beli untuk porch jek..

Hah!!!Cantik tak? Memang rambang matalah kalau pi kedai ni..aku memang tak selalu pi lawat kedai lampu psl dulu takder rumah..skung ni jek baru minat dan akan selalu pergi kot....
Naik juling mata tgk lampu2 ni...sib baik aku wat siling plaster...jimat sikit nak beli lampu..kalau idak..
semua lampu aku borong...

Yang ni gambar wajib penulis bersama Mak...hehehehehe...
Selesai sudah proses beli lampu ajaib aku...taklah kempunan nanti..ermm...tak sabar nak gantung lampu tu nanti. Camnerlah rupernyer...Apapun masih dalam budget. Sesaper nak pakai akauntan x bertauliah..aku sudi tolong..murah + cantik + kualiti = jimattttt...
Oklah..nanti ada orang bising plak asyik citer pasal rumah baru jek..camlah orang lain x pernah ader rumah baru..hehehehe..Sebenarnya...semua ini adalah panduan pada orang yang baru dapat rumah..aku tak kisah sharing2 info sebab selama ni aku pun selalu godek2 internet cr info...Boleh tukar2 info.
Tapi ada sambungan lagi untuk rumah baru lagi nanti...jangan marahhhh.......coww....

4 ulasan:

sedardiri berkata...

wahhh...tak sabar kan nak pindah..gigih nak makeup rumah kan alin...hehehe

Akak Kembang berkata...

betul tu shida...sangat tak sabar..ngeh..ngeh..

mum to be berkata...

Kak, ramai yang dah survey kedai House Lightning lebih murah dari Top Ten. Boleh tawar menawar memang saaangat murah. Kak boleh google Kedai lampu murah dan banyak discussion compare kedai tu dengan Top Ten. Semua kata House Lightning.

Akak Kembang berkata...

ye ker...House Lighting tu katner?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...