KAMU YANG SUKA SAYA

15 Julai 2008

Rumahku Syurgaku


Last month..aku dan Mr. Suami serta anak-anakku pergi ke Saujana Utama Sungai Buloh
Tujuannya..saja-saja jalan..sambil tengok-tengok design rumah terbaru
Nak belilah kononnya..tapi ntah mampu ke idak..
Mula-mula kami pegi ke Pristana tengok rumah contoh jenis "town house"..
memanglah cantik tapi yang tak syoknya..atas orang lain..bawah orang lain..
"Eiii..xmolah" kataku pada Mr. Suami,
"Buatper... nak gado pun org lain dengar"
Murah..mmg murah...tapi takmolah..
Pastu kitaorang pegi lagi satu rumah contah Saujana 3 "Phase 5"..
Hati aku dah berkenan pada rumah jenis "Greenwoods" (rumah contoh)
Tapi takde niat langsung nak beli pun
Pastu..kami pun balik.
Minggu depan Mr. Suami ajak aku pegi sekali lagi..
Kali ini dengan niat nak membooking lak..RM2,000
Alamak..nak kena kluar duit lak..
Tapi xperlah..demi masa depan.
Perkara ini aku x sebarkan pada sapa2 lagi..even pada Balqis mahupun Qayyum (walaupun diorg tu bukan tau apa2 pun)
Pada ibubapaku jugak tidak..bukan aper..tunggu sampai loan approve baru nak bagitau..
Dan orang pertama yang tahu Kak Fieda..sebab dialah tempat aku bermanja (manja ke?)...hehehe..
Dan sehingga ke hari ini masih dalam proses pinjaman kat bank..berapa lama daa..? Mr. Suamilah nie..aku suruh push Bank..Mr. Suami kater sabar2..Sabar sampai bila..sampai muka aku ditumbuhi jerawat yang luar biasa sangat..Menyampah aku...Tapi sesungguhnya..orang yang sabar tu ada ganjaranya.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...